onsdag 19 oktober 2011

Oförbätterlig gottegris

Jag har inte nämnt det här tidigare, men en inte ansenlig del av min tid här i Lettland spenderas hos tandläkaren.
Det började med en inte helt obetydlig smärta i vänster käkhalva. På Alises inrådan begav jag mig till en tandläkare som vi blivit rekommenderade av Erasmus-organisationen här i Riga. Väl där konstaterade käftis att det inte skulle krävas många fler hål innan jag tangerade en golfbana, samt att smärtan kom av en tand som skulle behöva rotfyllas för att bli bra. Även med mina sedan barnsben dåliga tänder är detta något av ett personligt rekord.
Så eftersom jag befinner mig i ett land där tandvården ligger tusenlappar under vad samma ingrepp går på i Sverige, passar jag på att fixa varenda tand! Personalen i tandläkarreceptionen hejar på mig när dom möter mig på stan numera..
På ett helt annat plan, här är fikat jag och Alise hade i Cesis i söndags!

Samt en bild på min lunch igår, lätt-tuggat är det visserligen, men desserten var kanske inte helt nödvändig..
Oförbätterlig gottegris kanske, men bara en slät kopp kaffe har aldrig legat mig för. Socker har jag iallafall inget i kaffet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar