måndag 12 december 2011

Tolv foton den tolfte december

Det är åter den tolfte, och jag har åter varit ute och cachat en sväng!
Här trodde jag att det skulle bli DFD (didn´t find)..
..men skam den som ger sig!
Det finns intressanta platser kvar i stan trots att jag bott här i fyra månader. Denna hade jag nog aldrig stannat upp och tittat på om det inte varit för cachingen.
Tja, det är ett område med karaktär kan man säga.
Lätt att hitta, betydligt svårare att ta diskret
Det finns andra sätt att fästa än med magnet, här har kardborre använts!
Plötsligt hittar man Peter den Store av Ryssland, stilfullt placerad på en bakgård i ett bostadsområde. Cachen här gick jag tyvärr bet på.
Parkbänkar finns där av en anledning. Men ibland sätter sig folk på dom också.
Julgran? Bröllopstårta? Din gissning är lika god som min.
Det börjar bli ont om traditionella lådor på kartan..
Nackdel- minskad rörelseförmåga. Fördel- man kan vara utomhus mer än 30 minuter i Riga utan att förfrysa.
Hm, jag får nog be tomten om en ny anteckningsbok för ledtrådar också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar