måndag 1 augusti 2011

Färja

(skrivet på färjan under lördagen, inlagt på måndagen)
Befinner mig i skrivande stund på en annan färja än den jag normalt nyttjar, den här gången är jag nämligen på väg till Riga. Färjan i fråga har minst fem barer, bastu och taxfree. Så det blir lite svårt att välja, och just därför sitter jag i hytten och tittar på ett matlagningsprogram. Med undantag för att jag inte hann cacha någonting i Stockholm har resan gått bra. Som tur var åkte jag ju inte igår, då hade man väl suttit och svurit över sin otur någonstans i trakten av Södertälje.. Väl i Stockholm fick jag en attack av akut hurtighet/snålhet och bestämde jag mig för att GÅ sträckan Centralstationen-Frihamnen. Det har jag gjort vid mina båda tidigare resor till Lettland, men då hade jag inte en väska i den storleksordningen som jag idag bar på och väl framme lyste axlarna ilsket röda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar