torsdag 4 augusti 2011

Snart en vecka

Imorgon är det fredag, och ett mindre test av våra lettiska-kunskaper hittills ska testas. Det är en hel del man kan trycka in i skallen på bara en vecka om man är motiverad., ibland känns lektionerna dock nästan som korvstoppning med fakta. Ordförrådet man har är väl ännu inte så imponerande, men lite enklare meningar (dock ännu bara i nutids-form) kan jag få ihop. Och kaffe kan jag beställa precis som jag vill ha det helt utan att staka mig.
En mycket liten ordbok. Har i skolan använt en betydligt större, sedan före järnridåns fall.
I helgen är tanken att en bil lastad med folk av tre nationaliteter ska susa runt mellan lettiska slott och herresäten. Eventuellt kommer jag att köra en bit av vägen, inte speciellt orolig för det- så länge jag bara slipper köra inne i Rīga.. Det finns en plan för trippen, denna har ändrats flera gånger och kommer säkerligen att ändras igen. Förhoppningsvis kommer jag att hinna med min hobby emellanåt under resans gång också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar