fredag 26 augusti 2011

EILC är över

Idag hade vi sista provet i Erasmus Intensive Langage Course, och fick också reda på vad vårt slutbetyg blev. För mig blev det 8 av 10, ett betyg jag är fullt nöjd med. Nu i eftermiddag hade vi en avslutande "ceremoni" med lite mat och kaffe, samt framförande av lettiska folksånger. Lite märkligt kändes det att allas slutbetyg lästes upp högt, då man är van vid det svenska systemet där betygen i princip är hemligstämplade (även om vi alltid talar om det för varandra, skriver det på ansiktsburken osv.
Jag kommer dock att fortsätta läsa lettiska vid sidan om mina vanliga ämnen resten av terminen, är tanken. Veckan som gått har mest bestått av förberedelser inför det muntliga provet som vi hade idag, samt det skriftliga som var igår. Men jag har även haft tid att ta ett par öl med grannarna samt med min buddy (de elever som hjälper oss utbytesstudenter, jag har själv varit buddy för studenterna på Gotland).
Man märker att hösten snart sätter igång på allvar, det är betydligt färre turister i Riga nu än förra veckan, och huset där jag bor fylls på med studenter istället.
Nästa vecka sker den officiella registreringen, det är i princip den enda fasta punkt jag har den veckan. Så lite blir det som sommarlov igen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar