tisdag 2 augusti 2011

Två dagar

Nu har jag tillbringat tre dagar i Riga, varav två skoldagar. Från mitt rum har jag vad som enligt Alise är Rigas bästa utsikt, jag kan se Nationaloperan, Universitetet, en park samt Frihetsstatyn långt borta i fjärran. Tyvärr kommer jag att få flytta till ett rum med sämre utsikt på torsdag, dock fortfarande i samma hus.


Utsikt från fönstret på mitt rum, olika vinklar.

Det är en ganska blandad grupp som vill lära sig lettiska. Jag är ensam skandinav, sen finns det tyskar, ukrainare, ryssar, en tjeck, en italienare, en portugis.. Kursen är ganska intensiv, men det känns som att man verkligen lär sig någonting. En hel del gramatik är det, eftersom det är den svåraste delen av språket om jag förstått det rätt. Jag inledde starkt med att komma en halvtimma försent i morse, trots att jag hade GPSen i fickan.. hrm..
Jag har dessutom, för första gången tror jag sedan jag gick i sjuan FÅTT en lärobok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar